Informace pro studenty
MAGISTERSKÉ STUDIUM
STUDIUM
pedagogická praxe
• výstupy z pedagogické praxe
TÉMATA DIPLOMOVÝCH PRACÍ – ODBORNÁ VV, 1. st. ZŠ a MŠ
Mgr. David Jedlička, Ph.D.
• Zátiší
• Krajina
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
1. st. ZŠ
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
Mgr. Magdalena Adámková Turzová, Ph.D.
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
doc. PhDr. Hana Myslivečková, CSc.
nabízí témata monografického, soupisového nebo přehledového uměleckohistorického charakteru dotýkající se výtvarného umění středověku, renesance, protobaroku, 20. století a zpřístupňování výtvarného umění v muzejních expozicích nebo v regionu studenta. Předpokládá se detailnější specifikace tématu podle dohody se studentem.
• Příklady: Monografie vybrané renesanční stavby (zámku, kostela apod.), Renesanční výtvarné umění v církevních a muzejních sbírkách na Moravě, Štukové dekorace konce 16. a počátku 17. století na Moravě (/fotografická dokumentace a srovnávací analýza), Štukové dekorace chrámu P. Marie na Svatém Kopečku u Olomouce (fotografická dokumentace a srovnávací analýza), Monografické zpracování tvorby vybraného umělce, Renesanční památky města, regionu (po dohodě se studentem), Renesanční kazatelny v Čechách a na Moravě, Renesanční sochařské a kamenické památky vybraného regionu, Výtvarné umění regionu v kultuře každodennosti.
1. st. ZŠ, spec. ped a MŠ
Zpřístupňování výtvarného umění, Regionální výtvarné umění v interdisciplinárních souvislostech. Vždy s přihlédnutím k bydlišti a zaměření studenta.
Mgr. Petra Šobáňová , Ph.D.
VV, 1. st. ZŠ a MŠ
• Využití pracovních listů ve výtvarné výchově
• Využití ICT ve výtvarné výchově
• Umění jako součást edukace
PaedDr. Taťána Šteiglová, Ph.D.
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
1. st. ZŠ a MŠ
• Pro všechny smysly – projekt, metodická práce
• Výtvarný projekt založený na vztahu textilu a přírody
Mgr. Petr Exler, Ph.D.
1. st. ZŠ a MŠ
• Duchovní a smyslová výchova ve výtvarné výchově
• Koncepce výtvarného projektu v edukčním procesu
• Uplatnění artefiletických metod a forem práce
MgA. Svatopluk Klesnil
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
MgA. Robert Buček, Ph.D.
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
1. st. ZŚ
• Soupis regionálních výtvarníků – keramiků. Využití jejich vlivů při výuce keramiky na ZŠ.
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
MŠ
• Keramický obor v mateřských školách. Historie a současná situace. Soupis regionálních výtvarníků – keramiků.
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
doc. Vladimír Havlík
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
1. st. ZŠ
• Výtvarné projekty, založené na využití intermediálních postupů (performance, videoart…) na ZŠ
doc. Ondřej Michálek
• Soubor grafických listů na zvolené téma
Mgr. Timotej Blažek, Ph.D.
• Šperk jako objekt
akad. soch. Tomáš Chorý, ArtD.
• Kolekce plakátů – kolekce pěti plakátů z oblasti kultury (výtv. umění, hudba) nebo s tématikou ochrany životního prostředí, zdraví apod. Technika libovolná, leč profesionální (např. digitální tisk, vlastní tisk atd., minimální formát 70 × 100 cm)
• Oblíbená kniha – návrh a realizace oblíbené knihy (již vydané, nevydané či vlastní) včetně sazby, ilustrací vazby… Součástí dipl. práce bude výstava použitých ilustrací (výběr)
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
1. st.ZŠ a MŠ
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
Mgr. David Medek, PhD.
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
1. st. ZŠ
• Porovnání tvorby výtvarníků – sochařů. Využití jejich vlivu při výuce na ZŠ.
MŠ
• Ornament nebo znak, zákonitosti, použití a možné využití při výuce v mateřských školách
doc. PhDr. Olga Badalíková, Ph.D.
• Pohyb a balanc v českém sochařství konce 20. století
• Na hranici uměleckých žánrů, porcelánový objekt jako prostorový element
• Ozvuky tvorby Dušana Jurkoviče na Valašsku (vilová architektura v Rožnově pod Radhoštěm)
• Mecenáši a sběratelé umění dnes (Bartoňové – cesty rodinné tradice)
• Volné téma (dle domluvy a po konzultaci s vedoucím práce)
Mgr. Anna Boček Ronovská, Ph.D.
• Didaktika výtvarné výchovy pro druhý a třetí stupeň škol
• Psychologie motivace výtvarného projevu žáků druhého stupně ZŠ
• Mezioborový projekt jako forma výtvarné výchovy na ZŠ a na SŠ
• Terapie uměním a výtvarná pedagogika – zaměření na minoritní skupiny (děti s psychickými problémy a poruchami)
• Současné výtvarné umění jako zdroj umělecko-pedagogických projektů pro školní a mimoškolní pedagogiku
TÉMATA DIPLOMOVÝCH PRACÍ PRO STUDENTY MGP
Mgr. Petra Šobáňová, Ph.D.
• Aktuální problémy muzejní edukace (případové studie)
• Objektové učení a muzejní pedagogika
• Výzkumné šetření v oboru muzejní pedagogika (visitors studies, muzeum v kontextu formálního vzdělávání aj., učební procesy návštěvníků, facilitace učení v muzeu)
• Návrh edukační strategie pro muzeum (muzeum umění, vlastivědné muzeum, science center atd.)
• Návrh a realizace sady edukačních pomůcek pro muzejní expozici
• Muzejní expozice jako edukační médium (teoretická studie, návrh řešení, realizace didaktických prvků)
• Progresivní centra světové muzejní kultury
• Využití nových médií v muzejní kultuře (např. návrh a realizace e-learningového portálu nebo sady eduklipů)
• Kreativní potenciál v muzejní praxi zaměřené na zprostředkování kulturního dědictví
• Psychologie vnímání muzejního exponátu jako východisko výchovy
Doc. PhDr. Hana Myslivečková, CSc.
• Jak se buduje umělecká sbírka (DP o vzniku sbírky naivního umění Pavla Konečného)
• Prezentace uměleckohistorických památek regionu (dle místa bydliště studenta)
STÁTNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY
• studijní literatura k magisterským SZZ
OKRUHY KE STÁTNÍM ZÁVĚREČNÝM ZKOUŠKÁM
Níže si můžete stáhnout okruhy ke státním závěrečným zkouškám programů Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání, Učitelství výtvarné výchovy, Edukace v kultuře a Muzejní a galerijní pedagogika. K ústním SZZ je doporučeno přinést PORTFOLIO vlastních výtvarných prací vytvořených během studia.
Otázky pro SZZ platné od jara 2022 pro studijní programy COMPLETUS, MAIOR i MINOR najdete dole v přílohách (otazky_SZZ_MGR_completus_2022, otazky_SZZ_MGR_maior_minor_2022).