LS 2013-14
Zvuky a místa - Mgr. David Jedlička, PhD.
Seminář se orientuje na práci se zvukem - záznam zvuku, editace zvuku, základní úpravy. Dále budou studenti seznámeni s editací v open sourceových editorech DAW (digital audio workstation), technologickými možnostmi - samplery, saquencery, midi kontrolery, hudebními styly: minimalismus, ambientní hudba, musique concrète, elektronická taneční hudba. Projekt bude zaměřen na zvukovou dokumentaci určitého místa: Konvikt, nebo jiné veřejně dostupné místo, které je charakteristické nejenom svou vizuální podobou, ale i zvukovou složkou. Studenti se zaměří na možnosti snímání zvuků, ze kterých bude následně vytvořena skladba - kompozice, která bude mít vlastní rytmus, melodickou i harmonickou složku. Získaný zvukový materiál bude upravován a tříděn do struktury skladby. V této části se studenti naučí vytvářet krátké repetetivní zvukové vzorky (samply) a jejich následné úpravy. Závěrečným výstupem bude prezentace v podobě živého vystoupení, ve kterém budou jednotlivé pasáže mixovány z několika notebooků (tabletů), DJ konzole Behringer BCD 2000, kontroleru Korg).
3D technologie v umění - MgA. David Medek
Přednáška mapující využívání 3D technologií v různých odvětvích umění. Nejvíce pozornosti bude věnováno oboru sochařství. Studenti budou seznámeni s jednotlivými částmi technologií Rapid Prototiping, jako jsou virtuální modelování, optická fotometrie.
Net Art a umělecké prostředí internetu - Bc. Marie Meixnerová
Základní seznámení se specifickou uměleckou formou internetového umění bude probíhat ve třech oblastech: (1) Nastínění historických počátků a základních milníků daných vývojem technologie i zlomovými uměleckými akcemi. (2) Seznámení se se základními poddruhy současného internetového umění v celosvětovém kontextu (youtube-based net art, tumblr-based net art, facebook-based net art, webové stránky jako umělecká díla atd.), stručné přiblížení současného posunu v teoretickém vnímání net artu a jeho definic. (3) Výstavní a prezentační strategie současného net artu. Exkurz do etablovaných výstavních prostor v rámci internetu, představení základních informačních rozcestníků, internetových galerií či výstavních iniciativ. Jako bonus nastínění aktuálních prodejních strategií internetového umění. Posluchači budou posléze schopni se na internetové scéně dále samostatně orientovat, případně si sami vyzkoušet jednoduché konceptuální projekty.
Od přípravné fáze po postprodukci audiovizuálního díla 1, 2 - Bc. Marek Partyš
Účastníci se v rámci dvou vyučovacích předmětů seznámí s celkovým procesem výroby krátkých audiovizuálních formátů - jako jsou jingl, znělka, reklamní spot, klip, servisní video a reportáž. Každý ze dvou předmětů bude rozdělen vždy na dvě části. V první se budeme věnovat teoretickým oblastem (preprodukce, produkce, postprodukce, jednotlivé profese při natáčení). Ve druhé části se pak zaměříme na praktické činnosti (natáčení s digitální filmovou kamerou RED Epic, elementární principy střihu). Vzhledem k rozsahu tohoto vyučovacího předmětu, je třeba počítat v praktické části pouze se základním nástinem problematiky filmové praxe.
Ve stanu a v krabici - Mgr. Martin Mazanec, PhD.
Seminář se bude věnovat fenoménu kina, které přetrvává jako iniciační moment distribuce a prezentace pohyblivých obrazů, jako vlastní sociální plagiát v galeriích, na filmových festivalech a zejména jako „mediální maska“ filmu. Dynamický nástup dalších prezentačních a tržních platforem (televizní kanály, telefonní aplikace, internetové přehrávače videí nebo fyzické distribuční nosiče) prozatím nezrušily význam kina, které z dlouhodobého hlediska mizí z veřejného prostoru měst, ale usídluje se v uměleckých dílech.
Live Projection Animation Workshop - Prof. Jenny Schmid
Students will be introduced to the open source software Livedraw and learn how to create live animations based in drawing and video. They will see a diverse range of projects that have been created using live animation and learn about mobile projections and multimedia events created by the collective Minneapolis Art on Wheels. This workshop will culminate in a live projection event.
Co se starým pomalým notebookem? Linux! – Mgr., MgA. Jan Krtička
Workshop, v němž se účastníci seznámí s operačním systémem Linux. V úvodní části jim bude představena historie a filozofie Linuxu, jakož i důvody, proč by jim toto téma mělo připadat zajímavé. Představeny budou různé distribuce operačního systému a jeden z nich bude vybrán a ve společném cvičení nainstalován na počítač(e). Studenti se tedy naučí instalovat a uvést do plnohodnotného provozu operační systém, který je otevřený, zdarma, minimálně náročný na hardware a nabízí mnoho možností k multimediální kreativní činnosti. Bude také nainstalována a představena sada aplikací jak pro běžné denní a kancelářské využití, tak i pro úpravu fotografií, práci s vektorovou grafikou, střih videa a zpracování zvuku. Účastníci workshopu tak budou uvedeni do světa, kde počítače mohou být plnohodnotně a kreativně využívány po celou dobu své fyzické životnosti. Účastníci budou mít možnost nainstalovat si Linux do svého notebooku, který si přinesou sebou.
Základy animace I. - Bc. Tomáš Petřík
V úvodní přednášce budou studenti seznámeni s jednoduchými animačními technikami a na názorných ukázkách jim bude představeno jejich praktické využití v krátkých animovaných filmech. V praktické části se pak naučí tvořit gifové animace v programu Adobe Photoshop a open source programu Gimp.
Základy animace II. - Bc. Tomáš Petřík
V druhém bloku kurzu se v praktickém projektu studenti naučí v programu Adobe Photoshop rozpohybovat
fotografii. Dále se pak seznámí s možnostmi kombinace fotografií a kreseb při tvorbě animované koláže. Ta bude následně postprodukčně upravena ve video editoru a doplněna o titulky a audio stopu.
Zájemci o modul hlaste se u doc. Vladimíra Havlíka: vladimir.havlik@upol.cz.
Modul Vám následně zapíšeme do STAGU jako soubor 10 „C“ předmětů a obdržíte za něj zápočty a odpovídající počet kreditů.
rozvrh modulu | .xlsx | Ostatní | 11.02.2014 16:22:27 |