Studijní programy bakalářské
Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání
(bakalářské studium – completus)
Studijní program obsahuje nabídku studia praktických výtvarných předmětů, jež jsou doprovázeny základními uměnovědnými teoretickými disciplínami odborného i širšího společenského charakteru. Výuka je doplněna předměty pedagogického a společného základu a počítá s vazbou na druhý obor studentovy profilace. Dobré prostorové podmínky spolu s technickým vybavením jednotlivých ateliérů vytvářejí příznivou atmosféru pro kvalitní studium. Učební plán zahrnuje široké spektrum předmětů výtvarné přípravy jdoucí od klasických výtvarných disciplín až po současné digitální technologie a nová média; doplňují jej krajinářské kurzy, odborné exkurze a praxe. Studijní program completus prohlubuje a rozšiřuje nabídku praktických výtvarných disciplín, zařazuje specializované výtvarné kurzy a studium obohacuje o nabídku specializovaných uměnovědných předmětů.
• Profil a uplatnění absolventa
Profil absolventa studijního programu je určen obsahovou stránkou jeho vysokoškolské přípravy v bakalářském studijním programu a je tedy koncipován tak, aby absolvent mohl úspěšně pokračovat ve studiu navazujícího magisterského studijního programu Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň ZŠ, SŠ a ZUŠ.
V případě nepokračování v navazujícím magisterském studiu bude absolvent připraven, mimo jiné, zastávat pozici asistenta výchovně vzdělávacích a arteterapeutických programů: také se může uplatnit jako pracovník v oblasti zájmové umělecké činnosti, odborný garant specializovaných výtvarných provozů i v řadě asistentských profesí na výtvarných pracovištích komerčního, propagačního, edičního a všeobecně kulturního charakteru (divadla, muzea, galerie apod.) Vzhledem k rozšířenému charakteru a rozsahu odborné teoretické přípravy je připraven pro uplatnění v různých profesích výtvarného zaměření.
Budoucí uplatnění absolventa je tak zejména v oblasti vzdělávání, dle potřeb institucí zajišťujících nižší sekundární nebo vyšší sekundární vzdělávání (ISCED 2, ISCED 3, základních škol, speciálních škol a praktických škol v případě sdružení se studijním programem speciální pedagogika).
Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání
(bakalářské studium sdružené – maior, minor)
Studijní program obsahuje nabídku studia praktických výtvarných předmětů, jež jsou doprovázeny základními uměnovědnými teoretickými disciplínami odborného i širšího společenského charakteru. Výuka je doplněna předměty pedagogického a společného základu a počítá s vazbou na druhý obor studentovy profilace. Dobré prostorové podmínky spolu s technickým vybavením jednotlivých ateliérů vytvářejí příznivou atmosféru pro kvalitní studium. Učební plán zahrnuje široké spektrum předmětů výtvarné přípravy jdoucí od klasických výtvarných disciplín až po současné digitální technologie a nová média; doplňují jej krajinářské kurzy, odborné exkurze a praxe.
• Profil a uplatnění absolventa
Profil absolventa studijního programu je určen obsahovou stránkou jeho vysokoškolské přípravy v bakalářském studijním programu a je tedy koncipován tak, aby absolvent mohl úspěšně pokračovat ve studiu navazujícího magisterského studijního programu Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň ZŠ, SŠ a ZUŠ.
V případě nepokračování v navazujícím magisterském studiu bude absolvent připraven, mimo jiné, zastávat pozici asistenta výchovně vzdělávacích a arteterapeutických programů: také se může uplatnit jako pracovník v oblasti zájmové umělecké činnosti, odborný garant specializovaných výtvarných provozů i v řadě asistentských profesí na výtvarných pracovištích komerčního, propagačního, edičního a všeobecně kulturního charakteru (divadla, muzea, galerie apod.) Vzhledem k rozšířenému charakteru a rozsahu odborné teoretické přípravy je připraven pro uplatnění v různých profesích výtvarného zaměření.
Budoucí uplatnění absolventa je tak zejména v oblasti vzdělávání, dle potřeb institucí zajišťujících nižší sekundární nebo vyšší sekundární vzdělávání (ISCED 2, ISCED 3, základních škol, speciálních škol a praktických škol v případě sdružení se studijním programem speciální pedagogika).