katedra výtvarné výchovy pdf up
CZ | EN
  • KVV
    • O katedře
    • Pro studenty
    • Pro uchazeče
    • Předměty
    • Publikace
    • Galerie
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Mapa stránek
  • Projekty
    • IGA projekty
    • Vizuální komunikace
    • Basement Projekt
    • Bez názvu. Nedatováno.
    • International virtual conference 2020
    • Projekt IGA Umění ve veřejném prostoru
    • Inovace výtvarně-ped. oborů
    • VV ve světě souč. umění
    • Výzkumné projekty KVV
  • Kultura, Umění a Výchova
    Vizuální komunikace
  • Konference AKCE A REAKCE
  • Mezioborové studijní moduly
    • - Nová média a výtvarná výchova na MŠ a ZŠ
    • - Didaktika dějin umění
    • - Mezioborová komunikace hudební a výtvarné výchovy
    • -Nová média v umělecké tvorbě a výchově
    • - Vnímání, tvorba, komunikace
    • - Rozšiřující výtvarná výchova se zaměřením na speciální pedagogiku
    • - Muzejní pedagogika
    • - VV pro 1. stupeň ZŠ, MŠ a Vychovatelství
    • Mediální výchova
  • Semináře a konference
  • Publikace projektu
  • Konference Kultura, umění a výchova
  • Co vám v didaktice a pedagogice neřeknou
  • Řešitelé projektu
Nová média v umělecké tvorbě a výchově

LS 2013-14

            

Zvuky a místa - Mgr. David Jedlička, PhD.

Seminář se orientuje na práci se zvukem - záznam zvuku, editace zvuku, základní úpravy. Dále budou studenti seznámeni s editací v open sourceových editorech DAW (digital audio workstation), technologickými možnostmi - samplery, saquencery, midi kontrolery, hudebními styly: minimalismus, ambientní hudba, musique concrète, elektronická taneční hudba. Projekt bude zaměřen na zvukovou dokumentaci určitého místa: Konvikt, nebo jiné veřejně dostupné místo, které je charakteristické nejenom svou vizuální podobou, ale i zvukovou složkou. Studenti se zaměří na možnosti snímání zvuků, ze kterých bude následně vytvořena skladba - kompozice, která bude mít vlastní rytmus, melodickou i harmonickou složku. Získaný zvukový materiál bude upravován a tříděn do struktury skladby. V této části se studenti naučí vytvářet krátké repetetivní zvukové vzorky (samply) a jejich následné úpravy. Závěrečným výstupem bude prezentace v podobě živého vystoupení, ve kterém budou jednotlivé pasáže mixovány z několika notebooků (tabletů), DJ konzole Behringer BCD 2000, kontroleru Korg).

 

3D technologie v umění -  MgA. David Medek

Přednáška mapující využívání 3D technologií v různých odvětvích umění. Nejvíce pozornosti bude věnováno oboru sochařství. Studenti budou seznámeni s jednotlivými částmi technologií Rapid Prototiping, jako jsou virtuální modelování, optická fotometrie.

 

Net Art a umělecké prostředí internetu ­- Bc. Marie Meixnerová

Základní seznámení se specifickou uměleckou formou internetového umění bude probíhat ve třech oblastech: (1) Nastínění historických počátků a základních milníků daných vývojem technologie i zlomovými uměleckými akcemi. (2) Seznámení se se základními poddruhy současného internetového umění v celosvětovém kontextu (youtube-based net art, tumblr-based net art, facebook-based net art, webové stránky jako umělecká díla atd.), stručné přiblížení současného posunu v teoretickém vnímání net artu a jeho definic. (3) Výstavní a prezentační strategie současného net artu. Exkurz do etablovaných výstavních prostor v rámci internetu, představení základních informačních rozcestníků, internetových galerií či výstavních iniciativ. Jako bonus nastínění aktuálních prodejních strategií internetového umění. Posluchači budou posléze schopni se na internetové scéně dále samostatně orientovat, případně si sami vyzkoušet jednoduché konceptuální projekty.

 

Od přípravné fáze po postprodukci audiovizuálního díla 1, 2 - Bc. Marek Partyš

Účastníci se v rámci dvou vyučovacích předmětů seznámí s celkovým procesem výroby krátkých audiovizuálních formátů - jako jsou jingl, znělka, reklamní spot, klip, servisní video a reportáž. Každý ze dvou předmětů bude rozdělen vždy na dvě části. V první se budeme věnovat teoretickým oblastem (preprodukce, produkce, postprodukce, jednotlivé profese při natáčení). Ve druhé části se pak zaměříme na praktické činnosti (natáčení s digitální filmovou kamerou RED Epic, elementární principy střihu). Vzhledem k rozsahu tohoto vyučovacího předmětu, je třeba počítat v praktické části pouze se základním nástinem problematiky filmové praxe.

 

Ve stanu a v krabici - Mgr. Martin Mazanec, PhD.

Seminář se bude věnovat fenoménu kina, které přetrvává jako iniciační moment distribuce a prezentace pohyblivých obrazů, jako vlastní sociální plagiát v galeriích, na filmových festivalech a zejména jako „mediální maska“ filmu. Dynamický nástup dalších prezentačních a tržních platforem (televizní kanály, telefonní aplikace, internetové přehrávače videí nebo fyzické distribuční nosiče) prozatím nezrušily význam kina, které z dlouhodobého hlediska mizí z veřejného prostoru měst, ale usídluje se v uměleckých dílech.

 

Live Projection Animation Workshop - Prof. Jenny Schmid

Students will be introduced to the open source software Livedraw and learn how to create live animations based in drawing and video. They will see a diverse range of projects that have been created using live animation and learn about mobile projections and multimedia events created by the collective Minneapolis Art on Wheels. This workshop will culminate in a live projection event.

Co se starým pomalým notebookem? Linux! – Mgr., MgA. Jan Krtička

Workshop, v němž se účastníci seznámí s operačním systémem Linux. V úvodní části jim bude představena historie a filozofie Linuxu, jakož i důvody, proč by jim toto téma mělo připadat zajímavé. Představeny budou různé distribuce operačního systému a jeden z nich bude vybrán a ve společném cvičení nainstalován na počítač(e). Studenti se tedy naučí instalovat a uvést do plnohodnotného provozu operační systém, který je otevřený, zdarma, minimálně náročný na hardware a nabízí mnoho možností k multimediální kreativní činnosti. Bude také nainstalována a představena sada aplikací jak pro běžné denní a kancelářské využití, tak i pro úpravu fotografií, práci s vektorovou grafikou, střih videa a zpracování zvuku. Účastníci workshopu tak budou uvedeni do světa, kde počítače mohou být plnohodnotně a kreativně využívány po celou dobu své fyzické životnosti. Účastníci budou mít možnost nainstalovat si Linux do svého notebooku, který si přinesou sebou.

 

Základy animace I. - Bc. Tomáš Petřík

V úvodní přednášce budou studenti seznámeni s jednoduchými animačními technikami a na názorných ukázkách jim bude představeno jejich praktické využití v krátkých animovaných filmech. V praktické části se pak naučí tvořit gifové animace v programu Adobe Photoshop a open source programu Gimp.


Základy animace II. -
Bc. Tomáš Petřík

V druhém bloku kurzu se v praktickém projektu studenti naučí v programu Adobe Photoshop rozpohybovat

fotografii. Dále se pak seznámí s možnostmi kombinace fotografií a kreseb při tvorbě animované koláže. Ta bude následně postprodukčně upravena ve video editoru a doplněna o titulky a audio stopu.

 

Zájemci o modul hlaste se u doc. Vladimíra Havlíka: vladimir.havlik@upol.cz.

Modul Vám následně zapíšeme do STAGU jako soubor 10 „C“ předmětů a obdržíte za něj zápočty a odpovídající počet kreditů.

 

 

Přílohy k záznamu

rozvrh modulu.xlsxOstatní11.02.2014 16:22:27

Aktuality


Češi a koloniální svět: Design a vizuální kultura od roku 1848 – Výběrové řízení

Češi a koloniální svět: Design a vizuální kultura od roku 1848 – Výběrové řízení

Výběrové řízení na dvě doktorandské pozice v rámci projektu Češi a koloniální svět: Design a vizuální kultura od roku 1848 Více ... 
Konference na téma revizí RVP: Jaké chceme kurikulum pro 21. století?

Konference na téma revizí RVP: Jaké chceme kurikulum pro 21. století?

Konference na téma Jaké chceme kurikulum pro 21. století? v pátek 21. 3. na KVV, na niž vás srdečně zve Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci a Koalice mezioborových pedagogických asociací a skupin KOMPAS Více ... 

Info


Instalace JARNÍCH BP a DP: 5. května 2025 od 9:00.  26.04.2025

 Více ... 

Instalace ZIMNÍCH BP a DP: pondělí 6. ledna 2025 od 9:00.  15.12.2024

 Více ... 

INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP: pondělí 12. 8. 2024 od 9.00  12.06.2024

 Více ... 

Instalace JARNÍCH BP a DP: 6. května 2024 od 9:00.  26.04.2024

 Více ... 

Instalace ZIMNÍCH BP a DP: 8. ledna 2024 od 9:00.  04.01.2024

 Více ... 

INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP: pondělí 14. 8. 2023 od 9.00  08.06.2023

 Více ... 

INSTALACE JARNÍCH BP a DP: středa 3. 5. 2023 od 9.00  11.04.2023

 Více ... 

INSTALACE ZIMNÍCH BP a DP proběhne ve středu 11. 1. 2023 od 9.00  09.01.2023

 Více ... 

INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP proběhne v pondělí 15. 8. 2022 od 9.00  28.06.2022

 Více ... 

INSTALACE JARNÍCH BP a DP na KVV: pondělí 2. 5. 2022 od 9.00.  13.04.2022

 Více ... 
katedra výtvarné výchovy pdf up
KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY
tel.: +420 585 635 432
e-mail: marta.dankova@upol.cz
Design: © tch 2025 | Web: © OlomouckéWeby.cz 2025
OlomouckéWeby.cz | Tvorba webových stránek, webdesign
O katedře
Pro studenty
Pro uchazeče
Předměty
Publikace
Galerie
Odkazy
Kontakty
Mapa stránek
IGA projekty
Vizuální komunikace
Basement Projekt
Bez názvu. Nedatováno.
International virtual conference 2020
Projekt IGA Umění ve veřejném prostoru
Inovace výtvarně-ped. oborů
VV ve světě souč. umění
Výzkumné projekty KVV
Kultura, Umění a Výchova
katedra výtvarné výchovy pdf up
Univerzita Palackého
Pedagogická fakulta UP
Umělecké centrum UP
Univerzitní knihovna
Portál UP
STAG
Menza